torsdag 30 augusti 2012

Sista dagarna utan bröstvårtor

Igår mailade jag till plastiken på USÖ för att höra om det är dags för mina bröstvårtor snart.
Idag ringde Ingela som är koordinator där och - hör och häpna - min plastikkirurg Mattias Ellmén har en ledig tid nästa tisdag kl 08.15. Det var snabba ryck, men jag tackade så klart ja till den tiden.
Han har en jättelång väntetid för operationer nu i höst, men då jag väntat sen i våras på denna operation så fick jag lite förtur.
Det är ju en enkel operation med lokalbedövning som tar ca 1 timme enligt Mattias, så 2 timmar beräknas hela besöket ta.
Jag har ingen känsel mitt på brösten, på ärren, så jag antar att det inte blir särskilt smärtsamt ingrepp.
Måste erkänna att jag blev lite ställd när jag fick en tid redan om 5 dagar..det innebär att detta blir min sista helg med mina numera älskade bröst. Nästa helg har de fått annorlunda form och små bröstvårtor där ärren nu sitter!!
Idag går jag med mina siliconbröstvårtor på för att känna mig för lite. Kolla i profil var jag vill ha dem... Känns konstigt, vill jag verkligen ha bröstvårtor??? Jag tycker ju om mina bröst som de är nu. Trots att de är olika i formen och det högra är trubbigare mittpå tack vare ärret.
Det är klart att jag vill ha dem, konstig känsla bara.
Det har gått 2,5 år sedan första operationen och jag kommer inte ihåg hur mina bröst såg ut innan - än mindre hur bröstvårtorna och vårtgårdarna såg ut.

Här provar jag mina bröstvårtor av silicon:



Det var inte lätt att se helheten, både med tanke på att ärren sitter på olika höjd, det ena bröstet har en rund profil medan det andra är plattare och så förbryllar märkena eftet bikinibh:n. 
Men nåt åt detta håll blir det :)
Känns jättekonstigt när jag ser detta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar